fredag 7 augusti 2009

Det blev en lillebror 29/9


Så äntligen kom den dagen då lillebror bestämde sig för att komma. Och han kom prick på dan han var beräknad på. 5% chans att det sker har jag läst.. Och så här var våran dag.

Vi hade kollat på film kvällen innan och det blev sent i säng. Och när jag väl somnade så var kl runt 02.00. Sprang på toan 4 ggr på natten och vaknade ca 5.50 av att jag hade börjat få värkar. Men visste inte om det var riktiga eller inte. Men runt 7.30 bestämde jag mig för att väcka Jimmy då värkarna var mer täta och regelbundna. Jimmy ringde sin mamma efter ett tag och sa att det formodligen snart var dags. Hon skulle passa Linus. Sen gick han in och väckte Linus så att han kunde få ligga och dra sig lite.. Vi diskuterade fram och tillbaka hur vi skulle göra med Linus. Och Bruna skulle komma hit eller om vi skulle åka och lämna Linus eller om Jimmy skulle åka själv och lämna. Men efter ett tag började Jimmy få lite panik då han märkte att mina värkar var täta och kraftiga. Så han ville åka in direkt till förlossningen. Och så fick d bli, klockan var då ca 8.30, så Bruna fick möta upp Linus där utanför. Jag gick in direkt efter att ha pussat Linus hej då. Jimmy fick vänta en liten stund innan Bruna kom. Så när Jimmy kom in så började mina krystvärkar mer eller mindre. Jag var öppen 8 cm när vi kom in. Och kl 9:49 kom våran son ut. Inge smärtstillande eller lustgas använde jag..

Han vägde 3925 g och var 48 cm lång.


Vi kom upp till 87:an efter nån timme. Jag skulle sova kvar själv och hade bestämt mig för att åka hem dan efter, vilket jag gjorde också.. Hade några besök där och sen efter att vi kommit hem har vi haft besök var och varannan dag..


Än så länge lillebror jätte snäll, och så hoppas jag att det förblir. Nätterna sover han väldigt bra dock och länge på morgonen. Jag kan sova hur länge jag vill. Linus tycker ju också om att sova länge.. Brukar kunna bli runt 10. Bortskämt, ja vet. Men snart börjar ju dagis igen och då måste vi in i andra rutiner.. Men det är då d. Jimmy är pappaledig med Linus hela augusti.


I går var vi till parken zoo hela dagen. Linus mormor och morbror Mange var med dit. Karusellerna var det bästa, särskilt bilarna som han fick köra själv. Och lillebror som har fått namnet Rasmus var jätte snäll hela dagen han med. Så det var en toppen dag. Se bilder i bilddagboken. Ska försöka lägga ut dom snart. Ligger lite efter med sånt nu..


Och tack alla för alla gratulationer och alla fina presenter till både Rasmus och Linus!!!

Inga kommentarer: