tisdag 5 januari 2010

Bvc och en till

Idag var jag med Rasmus till Bvc för mätning och vägning. Så nu väger han 7.500g och är 66,8 cm lång. Linus var lite lite större, men inte så märkbart. Han vägde ca 7.800g och var 68 cm lång denna tidpunkt. Åsa på Bvc såg att det var en tand till på väg upp, hua.. Och nu får vi börja ge honom burkmat/ gröt 2 ggr om dan. Eftersom han är så aktiv. Hon tyckte att han var väldigt stark och framåt. Hon tror att det kommer ske mycket till februari. Vilket jag redan tycker att ha hänt. Han vänder sig fram och tillbaka, leker med fötterna, greppar saker och försöker leka med dom, använder bitring något sådär. Är en riktig studsboll. Och väldigt glad och go för det mesta. Det är bara bättre nattsömn som fattas, men nån gång kommer den å. Det är bara att härda ut.
Sista veckan nu då innan dagiset börjar igen. Då ska man börja försöka passa tider igen på morgonen. Ibland önskar man att vi hade dagiset här så det gick lite smidigare. Men men, än så länge blir inte hagatrollet av med oss. Bästa dagiset i stan. Jag hoppas att alla föräldrar känner så, att dom valt rätt dagis till sina barn..
Och Tack Emma och Carola för att iallafall ni svarade på min fråga i förra inlägget. Hoppas på fler svar från folket, fegisar =)
Tack för mig hej

Inga kommentarer: