måndag 4 januari 2010

Förkylda ligan

Ja jag tror nog att vi kan konstatera attt vi nu är förkylda mer eller mindre alla fyra här. Det var ju bara väntat. Det började med Rasmus som fick feber på nyårsaftonen. Vi hade varit inne hos grannen på 2- års kalas på dagen. Sen tyckte jag att Rasmus kändes varm. Så jag kollade tempern. Och det visade sig att han hade 38,5 grader. Så det var bara att stanna hemma sen till kvällen. Men det var ganska skönt det med. Vi åt lite gott och tog det lugnt. Jimmy och Linus gick ut med grannarna och drog av några raketer och smällare på kvällen. Tolvslaget firade vi sittandes i sängen och tittade ut genom fönstret. Rasmus han sov sig igenom allt smällande, han som sover så dåligt annars. Linus slocknade ganska snabbt sen när han la ner huvudet på kudden, när att smällande hade lugnat ner sig.
Sen dom andra dagarna har vi tagit det ganska solo. Vi in till grannarna nån kväll och käkade donken med dom. Och igår hade Linus en dagiskompis här hemma ett par timmar, Jenneli. Dom lekte så fint så. Sen till kvällen åkte vi till Bruna och Ralph på middag. När vi kom hem visade det sig att Jimmy hade fått feber. Och idag går vi och snorar allihopa. Jaja, det är ju iallafall en vecka kvar innan Linus börjar dagis och innan Jimmy börjar jobba igen. Så jag hoppas att vi är elerta innan dess.
För på lördag ska vi på juldans, eller vad heter det? Julgranen ska dansas ut. Ja ni vet vad jag menar.
God fortsättning på er!

Inga kommentarer: