måndag 12 oktober 2009

Byte av Bvc

Linus har varit hemma idag eftersom han hade feber och så igår. Vi var till Bruna och Ralph och åt igår kväll. Linus ville det.
Idag känns han inte lika varm. Vi har spelat spel och lekt lite. Sen efter lunchen så tog vi oss en promenad till Bvc här på gryta. Vi hämtade papper för att lista oss där. Verkar vara ett jätte bra ställe. Privat ägt. Super fint lekrum. Sen är det så roligt att hon som vi ska ha har haft Linus när han var bebis. Sen bytte hon hit. Så hon kom ihåg oss och tyckte att det var roligt att få ta hand om våra barn igen.. Fick en jätte kram när hon såg oss.. Hon anmälde oss även till en syskongrupp som ska starta början av november. Bara ett till Bvc i stan som har sånt. Det ska bli roligt. Och så tippsade hon oss om olika öppna förskolor här och olika dagis.. Ser fram emot att börja gå på öppna förskolan snart nu när Rasmus börjar bli lite större. Kyrkan här har även babyrytmik som jag tänkte gå på.
Har även anmält oss till babysim som börjar v 2. Har valt söndagar, eftersom man kan vara 2 vuxna. Tänkte att då kan ju Jimmy bada med Linus i den andra bassängen samtidigt.. Då blir det inte så dyrt om man tar 2 flugor i en smäll.. Haha..
Jag känner att jag vill börja med allt nu. Hmm, tänk om jag hade denna energi varje dag..
Nu ska jag börja kolla ut vad vi sa äta för mat..
Hej hej så länge

Inga kommentarer: