måndag 21 september 2009

Fullt ös igen

Som dom flesta vet så är jag bekväm av mig och har Rasmus hos mig i sängen när jag sover.. Första passet sover han ganska länge, mellan 3-5 timmar. Men jag lägger mig inte samtidigt så jag får ju inte så många timmars sömn. Sen sover han 1-2 timmar mellan varje ammning.. Men igår så la jag honom i vaggan direkt och han ligger och jollrar lite och sen så somnade han av sig själv. Och där sov han hela natten. Tog bara upp och ammade honom och la sen ner honom direkt. Utan gnäll måste jag på. Blir så stolt..

Idag har vi varit på Mvc. Och allt såg bra ut och så fick jag förlossningensjournalen.. Den var bara ett papper. Med Linus tror jag det var 3 sidor.. Hände ju lite mer där..
Sen åkte vi till Bäckby, där vi mötte upp en tjej, så jag köpte hennes baby björn skötväska..
Sen åkte vi till min pappa och Ing- Britt och hälsade på och fick lunch. Efter det var det bara snabbt iväg och hämta Linus på dagis.

Helgen var full fart som vanligt. Fredagen är just nu Error i huvudet på mig.. Hmm vad gjorde vi då.?
Ja ja, i lördags åkte vi till Parken zoo som halva västerås och köping gjorde.. Vi träffade många vi känner där.. Härlig gratis dag, med fint väder.. Vi var bara på tivolit.. Linus åkte lite karuseller, och Rasmus låg snällt i vagnen för det mesta.
Sen åkte vi hem och åt pizza med våra grannar..

På söndags fm så åkte vi och hälsade på Maria och Rodi. När vi sen kom hem så kom Jimmys syster Tina och Ritva hit på fika. Fick med sig lite barn kläder hem.. Vi hann väl vara hemma själva en timme sen kom Bruna och Ralph över. Jimmy hade åkt och köpt hem kina mat till oss alla.. Så snacka om man är slut nu.. Men dagarna rullar på och vi är ganska uppbokade denna vecka också..

Såg att dom ska höja dagis avgiften för oss igen.. Inte roligt. Så snart kan man lika gärna ha komunalt dagis. Slippa städa och joura å sånt.. Vi har faktiskt pratat om d och nu när dom ska höja igen så känns det mer som om att det kommer bli så. Slippa åka till haga hela tiden...

Fortsättning följer

Inga kommentarer: