fredag 27 november 2009

Fejat och donat

Linus blev iallafall jätte glad över sin namnsdagspresent..
Och igår på föräldragruppen pratade vi väldigt mycket om trots.. Det var ganska givande och skönt att få bekräfftat att man gör rätt när man tjatar. För det ska man tydligen göra. Det ät mer som en upprepelse/ påminnelse. Man tycker att man är så dryg som tjatar och blir arg på sig själv ibland. Men det ska tydligen vara så, man ska tjata. Haha.. Ja det var så mycket vi pratade om. Om syskon emellan, sätta gränser mm.
Efter det åkte vi och hämtade Linus på dagis, dom var snälla och lät han stanna tills vi var klara. Så vi hämtade honom runt 16 tiden.
Sen när vi hade varit hemma ett tag så kom sala gänget och firade Linus namnsdag. Han fick en julstoppskylt. Där det står: Tomten, STOPP, stanna här.. Jag lägger ut bild på den sen. Rasmus fick en julstjärna. Barnen tackar så mycket... Sen fick Linus även lite grattis sms och så..

Idag har jag och Linus bakat mockarutor. Sen har jag fejat och donat. Bäddat rent sängar, skurat alla golv, tvättat, plockat lite.. Så det har varit full fart idag. Så det vart pizza till middag. Och så tog vi popcorn och isvatten till Idol..
Få se om vi får upp nå advents fint i morgon eller på söndag.. Ska förmodligen till virsbo i morgon, om alla är friska och krya..

Hoppas man får sova i natt. Jag vet inte vad som har hänt. Rasmus som sov ganska bra förrut gör inte alls det. Han vaknar titt som tätt och vill äta eller ha nappen i typ 2 sekunder.. Så jobbigt. Och det spelar ingen roll om han sover i sin säng eller i min säng. Han får alltid somna i sin säng nu, men efter ett par vändor så hamnar han i min säng, för jag orkar inte studsa upp och ner. Jag hoppas verkligen att det vänder och går tillbaka. Fast han gnäller ju iallafall inte som tur är. Men ofta tidigt på morgonen så är han så täppt i näsan att det är ansträngande för honom att få luft. Då är det hans små snorkråkor som sitter fast och täpper till. Så då får jag gå upp och ge koksalt och senta slangen och försöka suga ut dom, låter trevligt va. Men det blir ju klart bättre och han somnar om bra sen, plutten. Men jag fattar inte varför det blir så, för han är ju inge förkyld eller så. Nån som vet? Ska ta upp d på Bvc sen också..

Nä nu ska jag göra mig klar och sen krypa ner under täcket. Och hoppas på en god natts sömn. Hoppas att mina pojkar sover bra. Linus brukar sova bra. Men här om natten så vaknade han av att han slog armbågen i väggen. Vart nån snyft, så jag gick och kollade läget, sen somnade han om..

God natt världen!

Inga kommentarer: