tisdag 1 december 2009

Trevlig advent

.................................Jätte söta Milea. 2 veckor ung. .........................
Rasmus smakar pure för första gången här, gott gott
Linus hade målat en lyckta på dagis, Köpte en liten blinkande stjärna som ändrar färg och satte i den, istället för ett värme ljus. Han ville ha den på sitt rum
Än så länge har Linus fått varit hemma denna vecka med mig. Han är lite hostig och snorig, men ingen feber eller så. Men det är ju dumt att smitta ner dom andra barnen.
Idag har vi varit till Bvc för mätning ocg vägning av Rasmus.. Min lilla kille är inte så liten tycker jag. Han är nu 64,8cm lång och väger 7135g. Och i söndags blev han 4 månader. Det har vi firat med i helgen att han har fått smakat lite frukt pure. Jätte gott tyckte han, men väldigt svår teknik, hur man behåller det i munnen.. Hehe..
Annars har vi roat oss med att adventspyntat i helgen. Blev så fint så. Sen har vi varit i virsbo och hälsat på. Kristoffer fyllde och så har vi fått träffat nytillskottet Milea, barnens kusin. Så söt och fin. Och å träffade vi alla andra såklart. Tillina är för go hon å. Hoppas vi ses alla snart igen.
I fredags bakade jag och Linus mockarutor. Hade blå färg i glasyren, vart sådär. Ser nästan mögligt ut. Nästa gång får jag prova färga kokosen istället.
I går var mamma här och vi klippte och tonade varandra. Så just nu ser jag svart hårig ut. Och så bjöd hon på lunch på coop.. Tackar!

Nä dags att tvätta och roa två barn..

Inga kommentarer: