tisdag 15 december 2009

Äntligen!

I lördags var vi och grattade barnens farmor som fyllde år efter att vi hade varit och städat på dagis. Äntligen är det över för i år iallafall.. Hemma hos Bruna och Raffe så bjöds det på god mat och tårta..

Barnen busar lite med varandra. Båda tycker det är lika roligt tror jag
På söndag fm kom pojkarnas morfar och Ing- Britt på besök. Dom hade med sig granris som dom la framför entren. Så fint det blev. Och sen fick dom fullt upp med att måla vägskyltar till Linus.
Efter att Rasmus hade sovit färdigt sin fm lur så åkte vi till Sala och grattade min bror Magnus som fyllde 17 år. Stora pojken! Han fick denna tröja av oss. Sen bjöds d även där på god mat och fika, tårta.
Min hund Zappo som börjar bli till åren.
I går så var det Lucia på dagis. Bruna var med och tittade, hjälpte mig med Rasmus så att jag kunde filma och ta lite kort.
Barnen var så duktiga när dom sjöng sina sånger. Linus var tomte. Tyvärr kan jag inte lägga ut nå mer bilder på d. Då vissa föräldrar är emot att det läggs ut på nätet. Och sånt måste man respektera.
Till kvällen var jag en sväng på styrelsemöte på dagis, då jag och en tjej till är i valberedningen. Lite sur över att kommunen ska ta över faktureringen, då våran avgift kommer att höjas. Så snart får vi kanske betala lika mycket som på ett kommunalt dagis, plus att vi får jobba där. Men det är ju fortfarande bra där. Många fröknar, bra mat, väldigt påhittit mm. Så man är verkligen kluven om vi ska vara kvar där eller inte nu när det bara blir dyrare. JA det visar sig.
Här är Jimmys nya leksak som kom hem igår, vad ska man säga. Dessa pojkar..
Titta så mycket snö vi har idag, och mer är på väg ner. Underbart. Var lite drygt när man skulle iväg till dagis, men det gick. Så idag skulle det bli pulkaåkning av där. Linus grupp skulle vara inne och julpyssla lite först på fm, men så.. Få se vad han säger när han blir hämtad..
Avslutar med ett litet leende bakom nappen där.. Skitunge säger jag bara. Han har blivit så DRYG på nätterna. Vaknar typ minst en gång i timmen. Och har svårt att somna om själv. Man börjar bli lite trött. Så hör man många andra. Nä mitt barn sover hela natten. Nä dra åt skogen =) vill man bara säga ( med ett leende på läpparna). Rasmus som sov så bra dom första veckorna, sen gick det bara utför. Hoppas det vänder snart..

Hopp i snö

Inga kommentarer: