söndag 27 december 2009

Julen

Titta så vackert det är!
Målade en egen julgranskula.
Fått morgonjulklapp av tomten.
Efter att ha öppnat julklapparna i julstrumpan, så fick man välja ett under granen sen..
Färdigt dukat. Bara maten som ska fram. Som alla bidrog med. Vi stod för julskinkan och prinskorv och potatis och lite småkrafs. Sen kom dom andra med resten. Jätte skönt och praktiskt..
Det vart väldigt mycket julklappar under granen
skål på dig systeryster..
Här ligger alla och tittat på Kalle Ankas jul och väntar på tomten.
Och jag tror att Linus och hans mormor har fått syn på nån skäggig sak här.
Och kan man tänka sig. Barnen hade varit snälla i år, för tomten kom ju med en massa julklappar..
Linus fick b la en snow racer av oss..
Och Rasmus fick b la den här spel maskinen av oss..
Fick ta sig en lite provtur på kvällen..

Ja det var väl typ våran julafton i korta drag. På juldagen var vi i Irsta hos min mormor och morfar på middag. Efter det åkte Jimmy på fest och jag och pojkarna åkte till min faster Marianne på lite lättare middag. Mycket ätande blev det. Min kusin med familj var där, dom bor i Bollnäs så man ses ju inte allt för ofta. Det var trevligt..
I går var vi hos min pappa och Ing- Britt på ännu mer mat.. Gott och trevligt.
Idag har vi bara tagit det lugnt. Varit en sväng till pulkabacken bara.

Tack alla för en underbar jul i flera dagar streck. Och tack alla för alla fina julklappar till oss alla.

Vi önskar er en god fortsättning!!